web analytics
Skip to main content

Magnezij – mineral za zdrav duh v zdravem telesu

Magnezij je eden pomembnejših mineralov in ima v telesu pomembno vlogo. Po zastopanosti med minerali v telesu je na četrtem mestu. Ima veliko koristnih nalog. Ohranja zdrav imunski sistem, uravnava krvni tlak, sodeluje pri mišičnem krčenju in pri presnovi maščob, beljakovin ter ogljikovih hidratov v energijo. Človeško telo potrebuje med 300 in 400 mg magnezija dnevno. Kadar smo utrujeni in nam primanjkuje energije ali če smo nezbrani in brezvoljni, lahko gre za pomanjkanje magnezija v telesu. Zelo očitna znaka pomanjkanja magnezija sta tudi glavobol in mišični krči.

Magnezij in stres

Velikokrat pride do pomanjkanja magnezija v telesu zaradi stresa. V stresnih situacijah telo izloča več adrenalina in noradrenalina, kar povzroča povečano izločanje magnezija z urinom. Napori v službi, razne stresne situacije doma ter usklajevanje družine in službe v kombinaciji s premalo spanja tako povečujejo potrebo po magneziju. Magnezij je zato dobrodošla pomoč pri zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti. Ker pa raznorazne diete in neuravnotežena, neustrezna in predelana prehrana lahko vplivajo na to, da telo ne dobi dovolj magnezija, je priporočljivo jemanje magnezija s pomočjo prehranskih dodatkov. Najbolj pogosta oblika je magnezijev citrat, ki ga telo dobro prenaša in koristno porablja, je lahko dostopen ter cenovno ugoden. Z njegovo pomočjo imajo celice na voljo več magnezija, saj zagotavlja dobro absorpcijo iz prebavil.

Magnezij in šport

Mitohondriji, ki so v celicah odgovorni za energijsko presnovo, potrebujejo magnezij. Magnezij je še zlasti pomemben za energijsko presnovo v mišicah, kar velja tudi za srčno mišico. Vrhunski športniki se zelo zavedajo pomembne vloge magnezija pri doseganju vrhunskih rezultatov. Povečana dejavnost mišic v povezavi z močnim potenjem povzroča pri športu povečano porabo magnezija. Zato se hitro po športni dejavnosti priporoča nadomeščanje izgube magnezija in tekočin. Strokovnjaki priporočajo dodatek magnezija v kombinaciji z vitaminom B2, saj že 40 min športne aktivnosti podvoji potrebe po vitaminu B2, ki sodeluje pri pretvorbi maščob v energijo.